Välkommen att bli medlem hos oss

Alla som vill kan bli medlem i vår förening genom att betala in medlemsavgiften. Vi har i dagsläget dock begränsade möjligheter att ta emot nybörjare då det varit rekordstort intresse för våra nybörjarkurser.

Om du eller dina barn är nybörjare, vänligen fyll i intresseanmälan innan du blir medlem.

Om du redan har orienteringsbakgrund går det bra att betala in medlemsavgiften och bara dyka upp på våra träningar.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften är mycket viktig för klubben då den är den enda inkomst klubben har som vi själva styr över. Vi ser hellre att inkomsten ökar genom fler betalande medlemmar än genom höjda avgifter. Betalt medlemskap är också ett krav för att klubben ska få aktivitetsbidrag för våra ungdomar.

Vad ingår?

Som medlem får du bland annat gratis tillgång till klubbens ordinarie årsutbud av träningar inklusive orientering, trail, spinning, gympa och innebandy. Klubben sponsrar även individuellt tävlande enligt aktuell policy. Du är dessutom försäkrad genom föreningens gruppförsäkring för olycksfall som gäller under träning och tävling.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften är för närvarande:

• 700 kr per familj (boende på samma adress).
  • 400 kr för enskild medlem, vuxen (21-64 år)
  • 300 kr för enskild medlem, barn/ungdom och seniormedlem (tom 20 år respektive från 65 år och uppåt)
  • 50 kr för stödmedlem (ej aktiv medlem).

Avgiftens storlek bestäms på klubbens årsmöte i februari, varefter vi alla uppmanas att betala in vår medlemsavgift på klubbens bankgiro 5851-0488. Ange på blankett eller som meddelande vid internetbetalning vem/vilka som betalningen avser.

Om du är ny så får du förmodligen inte plats att skriva allt på blanketten eller i meddelanderutan. Komplettera därför med ett mail till info@frolundaol.se där du anger namn, adress, telefonnummer och fullständigt personnummer (10 siffror).

GDPR

För att sköta föreningen måste vi hantera dina personuppgifter och göra detta i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Hur vi gör detta framgår i den integritetspolicy som föreningens styrelse har antagit. Mer om hur föreningen hanterar GDPR hittar du här.

Då du blir medlem i Frölunda OL (genom att betala medlemsavgiften) ingår du ett avtal där du accepterar att föreningen hanterar dina personuppgifter i enlighet med integritetspolicyn.